En utomjordings tankar




Jag har tänkt väldigt mycket på grönsaker den senaste tiden… Varför? Undrar du kanske. Jag tror att det handlar om stress. När jag har mycket att tänka på så tenderar hjärnan att haka upp sig på något obetydligt idiotiskt. Som i detta fall: grönsaker. Det kan även ha att göra med att jag alltid har en låt på huvudet. Mer eller mindre starkt men nästan alltid en låt. Det är som ett slags musikalisk tinnitus. Eller, det där med musikaliteten kan ifrågasättas. I alla fall när det rör sig om irriterande låtar från melodifestivalen som klänger sig fast lika störande som dubbelhäftad tejp. I detta fall är i alla fall låten som det rör sig om ”Här dansar herr Gurka…” Vilket antagligen bygger på alla tankar angående grönsaker. Låten har kommit och gått i ca två veckor nu… Och det är inte jättelätt att fokusera på något när det enda man hör i huvudet är ”BÅDE VALS OCH MAZURKA”. Även om man ska föra ett lite mer krävande samtal där man gärna vill vara skärpt kan detta bli ett problem. Eftersom ett krävande samtal skapar en viss sorts stress så ökar volymen på den lilla söta barnvisan om herr Gurka.

-          Ja Andréa… Vad anser du om den nya tentan? Känns den krävande? Detta med konkret poesi kan ju vara väldigt svårt att tolka? Eller vad anser du?

GRÖN ÄR HERR GURKA!

-          Jo, jag håller väl med antar jag…

GRÖN ÄR HANS BROR!

-          Men vad känner du om folkhemsrealismen i Sonja Åkessons dikter? T.ex. Vårkväll?

-          Jo… Det ka… Ehm.. Jo, det ä…

BÅDA HAR STRUUUUUUMPOR!!!!!!

-          Du verkar lite frånvarande?

-          MEN INGEN HAR SKOR!

-          Förlåt?

-           Ehmmm, ursäkta mig… Vad var det du sa?

 

Kanske man ska dra sig hemåt och koka en spenatsoppa…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0