Det var en gång en saga...

Det var en gång en saga om en annan saga. Och den sagan var väldigt missnöjd. Det var nämligen sagan om askungen. Sagan om askungen ville väldigt gärna vara sagan om snövit. Men det gick ju inte. Eftersom hon var sagan om askungen. Så hon bestämde sig för att göra en makeover. Istället för att vara sagan om ask-ungen, så skrev hon om sig till sagan om as-kungen. Det var ett ganska lätt beslut. Hon hade alltid känt att hon var tvungen att leva upp till det vackra och väna (stackars mig-jag sliter i tystnad utan att klaga-jag är vacker och vän hela tiden-och blir aldrig arg) idealet. Och eftersom det inte går att bli någon annan som redan finns så är det lika bra att bli något annat, något nytt, ansåg sagan. Så sidorna skrevs om och plötsligt var ask-ungen som bortsuddad med sina väna ord och idealiska humör och inställningar till höger och vänster. Nu handlade det istället om as-kungen. Sagan var mycket nöjd med den asaktiga obehagliga och elaka kung hon hade skapat. Och helt plötsligt började sagan känna sig fräck och cool. As-kungen gav den onda "styvmorsan" (som hon i den nyare utgåvan blivit omdöpt till) en rejäl rak höger. Han spärrade in sina onda "styvbrorsor" i en fängelsehåla och gav dem varken vatten eller bröd. As-kungen var äregirig, hämndlysten och elak. Raka motsatsen till Ask-ungen. Men han skulle så småningom behöva ta konsekvenserna för sitt handlande...

(forts. följer...)


Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare

Hej,



Jag har läst alla dina inlägg och tycker att du är fenomenal och oerhört begåvad. Så våga inte sluta utan fortsätt att göra mina dagar gladare...

2009-10-01 @ 10:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0