Ord jag vill andas tyvärr

Säg massa saker, säg det bara. Säg det igen snälla.

Vart tog det vägen? När du försvann

Lägg telefonen i en kastrull

När jag ramlar omkull

Sätt på spisen, koka den länge tills orden försvinner

Och du hinner förvandlas till rök jag vill andas tyvärr

 På en utflykt till havet, en utflykt som aldrig blev av

Men den fortsätter finnas utan att minnas att den aldrig fanns där

Lämnar mig kvar med kval och ånga från en sönderkokt telefon

Och stirrar som ett fån utan någon självrespekt

Helt defekt utan självdisciplin med ett fånigt flin

Och en söndrig kastrull när jag ramlar omkull

Orden är ånga, som du hinner förvandlas till

Något försvinner när det inte finns här

Som aldrig fanns där

Orden är ånga jag vill andas tyvärr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0