En liten parentes författad av en fotnot

 Ja, vem är jag egentligen? Jag är en mesig liten siffra uppe i hörnet av ett ord. Och sen är jag den som hamnar längst ner på sidan (utanför samhället) och alla andra ord skrattar åt mig och pekar på mig. Det är fruktansvärt! Jag hatar att vara en fotnot. Det hade väl egentligen varit en grej om jag hade haft ett häftigt namn i plural (fotnötter, fotnoteerizzzh…?) det hade varit något. Men fotnoter! Allvarligt talat. Hur tråkig får man lov att bli? ”Hej jag är fotnot, nu ska jag och de andra fotnoterna gå och bowla…” Seriöst? Det är ju nästan pinsamt. Nej det ÄR faktiskt pinsamt. Det hade varit en annan grej om jag hade kunnat säga ”Halloj, nu ska jag och de andra fotnoterizzzzh gå och spela laserdome….” det hade varit coolt. (Ni kanske märkte att jag bytte bowling mot lasedome, det är för att laserdome är snäppet hääääftigare). Så nu vill jag införa denna ändring. Från och med nu spelar alla FOTNOTERIZZZH laserdome. Ja, och så är det bara. Så är det bara.

 

Med vänlig hälsning Fotnot (erizzzzzzh)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0