Ett litet samtal

-Döda maskrosor som drunknar i regn under ett täcke av mintgräs, det finns inget vackrare.
-Vad är det som är vackert med det? Frågade jag
-Du har inget öga för det vackra. Du är som alla andra. Du kan inte se.

Synen är konstig.

-Jo, jag kan se. Men jag kan inte se vad som är vackert med det?
-Du är precis som alla andra. Man ska vara speciell. Man ska tycka att speciella saker är vackra annars är Man inte värd mer än någon annan.
-Men det är man väl aldrig? Frågade jag.

Vi gick längs trottoaren under ett tjockt täcke av moln. Solen hade slutat kämpa för längesedan. Hon gick och sparkade på en sten och regnet avtog långsamt. Riddle det är ett vackert ord. Gåtor är vackra.

-Du tänker för mycket som alla andra. Man måste vara speciell för att något ska betyda något alls.
-Men hur är man speciell då? Frågade jag.
-Man är inte som alla andra helt enkelt.

Tack för tipset.

-Jag cyklade fram och tillbaka till majorna idag, sa jag.
- Jaha. Vad ointressant.

Problemet med dig är att du antingen ser framåt utan att tänka på det som har varit, eller så blickar du bakåt och glömmer framtiden. Kanske skulle man göra som en krabba. Gå i sidled hela livet…


Kommentarer
Postat av: märta

Lovely

2010-06-14 @ 14:44:38
URL: http://artbymeat.blogg.se/
Postat av: Hemlig beundrare

Du skriver helt fantastiskt...tack!!

2010-08-02 @ 03:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0